Ga-ga-ooh-la-la!

Jag minns att jag himlade med ögonen åt Lady GaGas Just Dance och samma med Eh Eh. Hursomhelst vande jag mig vid den förstnämnda och samma med Pokerface, trots att jag fann videon otroligt löjlig. Sedan hörde jag paparazzi och diggade dess ironi. Jag blev dock rätt irriterad när jag insåg at Les Afghanistans on tour hade den som "tema sång" dock började jag gilla den igen när jag såg videon. Jag hade nu börjat bli fascinerad av Lady GaGas galna stil (Me like) och talang. För efter de där första låtarna började jag förstå att det faktiskt fanns mer än Cherry Cherry Bom Bom (shoutouts som betyder att Martin på Cherry tree records har producerat låten) och plastdelfin-gnuggande (Just Dance videon). Love Game blev en favorit nästan direkt, inte för att den har något vettigt innehåll textmässigt utan för att man blir så himla danssugen.

När jag hörde Bad romance första gången blev jag mest konfunderad. Jag förstod mig inte riktigt på den men eftersom jag hört att det är en låt som behövere mer än en lyssning gav jag den en chans. Och jag älskar den. Om ni inte har hört den, lyssna inte en gång utan två eller tre ;P



Monster är också en riktigt hit :)


// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0