Twilight

Sitter just nu och diskuterar Twilight med en klasskompis, jorå sånna finns faktiskt.

Jag har som jag tidigare nämnt läst alla fyra böckerna och sett filmen. Min lillasyrra är helt förälskad i både filmen och böckerna + skådisar och soundtrack. Nu ska jag skriva en längre utvärdering...

Jag blev en aning avskräckt utav alla lovord och besattheten som spred sig över världen. Min goda vän Emmy delgav mig hela ploten så jag kände inte att jag behövde läsa.  Dock köpte min lillasyrar första boken och blev helt fast. Så när hon var klar började även jag läsa den. Min första tanke var besvikelse. Kanske har jag läst för mycket eller så är det pågrund av kursen i litterär gestaltning som jag läst. Hon tar verkligen inte ut det bästa av historien. Jag ogillar Bella som karaktär i de första två böckerna och också hur de andra karaktärerna beter sig i hennes närhet. Inte så trovärdigt.

Dock, artar det sig genom böckerna, även om jag finner fem sidor med "jag älskar dig mer än du kan förstå", "nej jag älskar dig mer"", "Nej jag är den som är mest kär" otroligt överdrivet och sliskigt. Kärlek beskrivs bättre när man får läsa lite mellan raderna. Utan detta och med mer jobb kunde dessa fyra, helt okej böcker ha blivit två böcker som verkligen uppnår denna sensation som de hyllas för.

Filmen  andra sidan rekomenderar jag starkt, riktigt bra



Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0