Sömn? Panik och akuten

Igår var jag på fest så eftersom jag började klockan sex i morse blev det bara 4,5 timmars sömn. Jag kände änså att det gick riktigt bra. Men, sedan råkade min arbetskamrat ut för två olyckor  på grund av dåliga bromsar(den första mest chockande än fysiskt skadande) och det var rätt jobbigt, speciellt eftersom den andra var mycket värre. Det var bara vi där och innan vi insåg hur allvarligt hon skadade sig hann jag ringa dit mamma. Alex hann svimma, blöda som fan och hamna i chock innan mamma kom. Jag fick tag på båda hennes föräldrar och gav dem panik innan mamma kom och lyckades övertala sjukhuset att skicka ambulans.

Jag åkte med och mamma kom efter, vi stannade till Alex pappa kom dit. Det var läskigt men jag försökte hålla Alex humör uppe, det var lättare efter det lugnande medlet men trots min ganska lugna yta var jag ganska panikslagen. Lyckligtvis klarade hon sig undan med 9 stygn i benet. Jag hoppas att hon mår bättre snart. Det såg rätt smärtsamt ut. Alex vågade inte kolla men jag garanterade henne att det inte var så farligt, i själva verket var det det största sår jag sett, teve inte inräknat, och jag orkade knappt titta på det.

När jag kom hem sov jag en timma, det var skönt ^^

Snart ska jag kolla på bones (ironiskt?) och sedan ska jag sova.

Btw, så fick jag ett mjukt, vaderat kuvert i fredags. Jag blev förvånad. Vem skickar sånt till mig liksom? I låg det en Fashion Against Aids T-shirt och en lapp där det stod "VAd roligt att du deltog i en av våra tävlingar, ännu roligare att du vann. Hälsningar Mtv." Jag hade glömt bort att jag deltagi eftersom jag aldrig vinner något, jag tror att man skulle motivera vilken tröja man ville ha och varför. Så, nu har jag tre likadana ^^  Kul :D


// Sara

Kommentarer
Postat av: Emmla

Grattis!! Superbra att ha 3 st, då har du alltid nån att ha om en är i tvätten :p

2009-07-05 @ 20:38:53
URL: http://emmlansemlan.blogg.se/
Postat av: Krisse

Men vad var det för sorts olycka undrar jag genast :O lät ju hemskt! och sådant jobbar du med sara, nu blir jag orolig :O



men grattis till tröjan ;)

2009-07-10 @ 23:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0