"..höj din mic till högsta!"

Igår hände en både lite pinsam och lite rolig grej. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilket och så är det inte en jätte viktig sak heller, så det är bara onödigt att fundera på, men i alla fall.. :P

Jag hade musiklektion i skolan igår och vi skulle indelade i grupper, göra en låt. Det skulle vara en mkt enkel en. Vi fick en genre och en ämne som vi skulle följa. Vi fick Pop och Blommorna på ängen. Så det skulle vi göra något av....

Iaf skulle jag sjunga, för det hade ingen av de andra lust med. Vi pysslade ihop en slirrig text och bestämde vilka ackord de andra skulle spela men så hann vi inte fixa en melodi till sången. Så jag tänkte att jag improviserar fram något medan vi spelar upp. Sen när vi står där och jag sjunger på så stoppas vi av vår lärarinna som säger:

- Agnes jag vill att du höjer din mic till högsta!

Aja, jag som redan tycker att det är lite jobbigt att behöva improvisera fram en melodi måste nu göra det på högsta volym :S men de gick bra och jag hoppas att vår lärarinna sa så bara för att hon tyckte att det lät bra ^^ men vem vet...


Agnes

Kommentarer
Postat av: daniela

jag är säker på att det lät jätte bra för du har en av de finaste rösterna jag vet!

<3

2009-01-11 @ 13:50:28
URL: http://tjugofyrasju.devot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0