Borta bra men hemma bäst

I morse vaknade jag upp en aning stel i ryggen efter ett par nätter i resesängen. En bidragande orsak var nog att jag åkte skidor hela dagen igår.

Folk sprang som vanligt runt och skrek och jag och Josse låg bara kvar och grymtade i våra reseseängar. Efter ett par minuter tog jag i alla fall arslet ur vagnen och släpade mig upp. I köket var frukostbuffén som vanligt framdukad. Jag kalasade på mackor och te.

Under förmiddagen packade jag ihop det jag skulle ha med mig och det som pappa och Madde ska ta med då de åker på lödag. Sedan skjutsade pappa iväg mig till busshållsplatsen där bussen hämtade upp mig vid 11.30. Det var en minibuss med endast 20 säten. Efter kanske 20 min blev det bussbyte till en större buss som tog mig vidare till Mora. Jag kom dit vid halv två och fick vänta i en halvtimma innan tåget kom. Det tåget reste jag på i lite över en timma och sedan blev det tågbyte i Borlänge, där behövde jag vänta i ca tjugo minuter. Jag kom fram till Örebro centralstation strax efter sex och tog bussen hem. Jag kan meddela att jag är helt slut och ser mycket fram emot att sova i min egna säng.

Vi hade grymt kul på semestern och jag är superglad att jag följde med men gud så skönt det är att vara hemma




// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0