Beyonce vs Pussycat dolls

Jag tror jag tidigare har nämnt att jag gillar Beyoncés skiva "I am.. Sasha fierce" eller i alla fall ett par låtar ifrån den. Jag har den senaste tiden även lyssnat lite grand på Pussycat dolls skiva doll domination. Jag gillar inte konceptet PCD men de har en del fina låtar så jag har bestämt mig för att inte ha så mycket fördomar. Hursomhelst blev jag lite förvånad då jag fann att vissa låtar på dessa två skivor har liknande titlar. Så, jag bestämde mig för att göra en kort jämförelse. PCDs skiva kom btw först.

Halo - Beyoncé

Vad jag tycker: Jag gillar den. Den är väldigt speciell och vacker. Jag blir liksom
lugn utav den. Får en fin känsla.

PCD - Halo
 
Vad jag tycker: Skön rytm, jag gillar introt och texten. 


Beyoncé - If I were a boy

Vad jag tycker: Den har liksom blivit lite uttjatad nu men jag gillar den. Den
är mysig på det där mellankoliska sättet.

PCD - If I was a man

Vad jag tycker: Jag gillar den inte alls ^^  Det enda positiva är att det inte är
Nicole som sjunger utan en utav de andra tjejerna.



Så, jag föredrar allt som allt Beyoncé i detta fall. Lämna gärna egna synpunkter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0