Att äta lunch ensam.

Jag och Sara gick till BK och åt lunch idag. Vi slutade nämligen innan lunch och tänkte att vi kunde passa på. När vi satt där vid halv ett / ett tiden så kom jag att tänka på en sak angående fenomenet lunch. 

Vi tjejer går gärna och äter lunch med våra vänner. Lunchen är en stund på dagen då man kan slappna av med sina arbetskollegor eller vänner. Man kanske sätter sig på en salladsbar eller ett café och tar sig en bit mat och talar om livet.

Män däremot (med vissa undantag, självklart) kan sätta sig för sig själva med en tidning och äta en hamburgare på McDonalds eller Burger King. De tar en stunds lugn och ro. Inget fel med det, jag tycker att det verkar otroligt skönt.

MEN, om man ser en tjej som sitter ensam på BK så tänker iaf jag att "naaw, hon ser ensam ut.", " hon väntar nog på någon" eller "vad sorgligt det verkar". Men dessa tankar dyker aldrig upp om jag ser en man i samma situation.

Varför jag tänker så är egentligen ganska konstigt. Inget säger ju att det ska var akönskillnader inom lunchandet.

Är det bara jag som tycker att man kan skillnad mellan män och kvinnor när det gäller lunchande på dagarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0