Jag hatar dem, och de handlingar de utför

Ja, hata är ett starkt ord och kanske bör jag inte använda det. Jag gör det i alla fall.

Även om man inte är ett fan av Tokio Hotel så kanske man vet att de har en väldigt enorm och extrem fanbase, detta irriterar många och får dem att ogilla bandet. Jag kan faktiskt förstå det till viss del, jag vet att den sortens fandomar kan vara oerhört irriterande.

Men nu ska jag inte prata om fansen, utan vissa som påstår sig vara fans men är någonting ännu värre, de är stalkers.

När man är känd kan man få stå ut med paparazzifotografer och tjejer som hänger i området där man bor, lite får man ju ändå lida för konsten. Men, ibland går sådant för långt, alldeles för långt.

Kanske har ni hört om Paula Abduls stalker som tog livet av sig i hennes trädgård, eller kanske mannen som skjöt John Lennon. De flesta har nog det. Det är människor som går utöver beundran för sina idoler, de som tappar gränserna. Det måste vara någonting annat som ligger bakom och orsakar detta beteende. Jag vet inte.

Jag var inte så välinformerad om "stalkers" innan jag blev aktiv inom TH-fandomen. Tro mig jag har stött på en del psykfall.

För inte så länge sedan lades det upp ett ljudklipp på youtube då en tjej spelat in på mobilen hur hon provocerade Tom Kaulitz, gitarrist i Tokio Hotel, till att skrika på henne. Han gjorde klart för henne att han inte ville ha henne hängandes utanför sitt hus och att han inte tänkte ge fler autografer eller bilder till henne (notera order FLER), ett fall då Bill snäste åt någon på en flygplats har även rapporterats för ett par månader sedan, denna tjej ska ha förolämpat honom verbalt och då bemötts på samma sätt. Det finns filmer från tjeer som sitter i buskarna utanför deras studio och deras hem för att försöka fånga dem på bild, häromdagen ska några ha vandaliserat deras egendom för att dra till sig uppmärksamhet.

Tjejer har låtsas vara deras föredetta flickvänner och älskarinnor i pressen och deras släkt, vänner och grannar trakasseras.

Idag/igår ska en 21 årig tjej från Frankrike som spenderat tid i Tyskland då hon vid upprepade tillfällen har trakasserat Tom ha blivit slagen på en bensinmack. Hon hävdar att hon och hennes vänner ska ha bett Tom som kom dit med sin bil om en autograf varefter han slängt ut en cigarett genom rutan som hon tog upp hon ska sedan ha brännt hans lack eller däck med den. Efter det sägs det att Tom kom ut ur bilen och "bitchslappade" henne innan han hoppade in igen och åkte. Hon ska ha fått en blåtira, yrsel och tillfällig dövhet på ena örat. På nyhetssändningarna håller hon och hennes vänner kläder för ansiktena.

Det är INTE bekräftat att Tom har gjort detta och fandomen i sig är tveksam, tjejerna brukar alltid filma eller ta kort när de ser killarna men inget sådant material finns tillgängligt på nätet. Antingen är de chockade och lägger inte upp det eller så existerar det inte. Förhör om händelsen sägs hållas idag.

Det som gör mig förbannad är dessa tjejers otroliga brist på respekt för folks privatliv. Om denna tjej har blivit slagen av Tom var det självklart mycket dumt gjort av honom MEN, vad är det för fel på denna människa som förföljer honom? Samma gäller alla de andra som gör samma sak. Det är en sak att be om autografer och kort när de är på turné, när de jobbar. Men ledighet är ledighet, gång på gång försöker dessa tjejer provocera fram en reaktion för att bli ett så kallat BNF (Big Name Fan), vilket i deras kretsar anses fint. Att vara någon killarna och andra fans känner igen, det spelar ingen roll om det är i en positiv benämning eller ej. Detta får mig att tveka på om detta någonsin ägt rum. Jag har läst att det är vanligt att folk med denna besatthet ber en vän att slå dem och sedan anklagar objektet för deras besatthet för att de ska kunna mötas i rätten face to face.

Jag tänker på alla de som inte vet hur knäppa många fans är som kommer att tro att Tom hoppade på en oskyldig flicka och slog henne utan anledning, deras åsikt om honom och bandet kommer troligtvis att påverkas. Detta är något som kan förstöra en karriär, flera i själva verket.

Jag hatar de som saknar respekt för folks provatliv. Skulle jag ha varit Tom Kaulitz eller hans bror skulle jag ha flippat ut för länge sedan och spöat upp dem för länge sedan.

Jag hoppas för Toms skull att hon ljuger men inte för hennes, kommer det fram att hon gör det kommer hon att få ett helvete, kanske kommer det likna det hon och likasinnade gör mot dem de säger sig älska.



// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0