Jag är tillbaka!

Ja, det har inte blivit något bloggande nu när jag har varit hos pappa, den här datorn uppnår inte direkt mina vildaste förväntningar. Hursomhelst ska jag berätta lite om min påsk.


I torsdags begav jag mig ut till Glanshammar för att träffa min vän Josse, hon tog hand om sin syrras häst ¨så jag stannade till hos min pappa där Josse och hennes syrra kom och hämtade mig på eftermiddagen. Jag fick åka baklucka med den galna hunden Ozzy som gjorde sitt bästa för att slicka mig i öronen. Hemma hos Josse tog vi det lugnt och pratade, vi syns ju inte alltför ofta så vi hade en del att ta igen.

Efter ett par timmar ringde Josses mamma, de var hemma hos oss så det var bara för mig och Josse att hoppa på den sistnämndas moppe och dra hem till mig och käka grillat. Mums.

På fredagen blev det påskmat och även på lördagen, det firades med släkten här. På lördagen hade en vän till familjen (från början till Josses syrra), vIrre, fest hemma hos sig. Jag, Josse, Josses syrra Jessica och Jessicas kompis Sandra värmde upp med påskmat, Asti och snaps hos "my extended family" innan vi hoppade på cyklarna och begav oss några kilometer bort, jag med en förfälig punka. 

Festen var ganska lugn men folk var rätt fulla. Vi hängde mest i soffan dit folk kom och gick. Jag hade en mycket intressant diskussion med en snubbe om existensialism. Han satt och sa att all kristna var dumma i huvudet eftersom alla vet att evolutionen har ägt rum. När han frågade mig om min åsikt sa jag att jag med tror på evolutionen men att det är vad jag har valt att tro på liksom alla har rätt att välja sin egen tro. Ingenting kan ju ändå bevisas till fullo. Vi vet ju i själva verket inte om vi existerar. Vi kunde lika gärna bara vara en idé eller en illusion. Bevis vi har gäller eftersom vi väljer att tro på dem. Först sa han att jag var dum i huvudet, jag log bara åt honom och bad honom tänka på det. Han var tyst i två minuter innan han konstaterade att jag är ett geni. Först sa han att jag var bra på att snacka även om jag inte visste vad jag snackade om, sedan övergick han till att tro på vad jag tidigare sagt och deklarera det högt.

Jag fick även hörta att min mamma är den snyggaste tjejen i Örebro, det känns ju uppmuntrande, är inte första gången dock.

På söndagen blev det den årliga fyrhjulingsturen. Släkt och vänner samlas och åker och grillar med fyrhjulingar och tillhörande kärror. Alltid lika trevligt.  


Jag hoppas att ni andra har haft en superbra påsk, det hade jag.


// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0