Första dagen på nya jobbet.

Tro det eller ej så har jag tagit tag i saken och skaffat mig ett jobb. Jag ska från och med nu jobba i en liten bokhandel i stan där jag bor på helger och lov. En mysig liten butik som säljer leksaker, lite godis, papper och kontorsmaterial, lite skivor och så klart böcker. Lite allt möjligt alltså. ^^
Bara idag tjänade jag ihop dryga 500 kronor. Och det är ju för pengarna som jag skaffade ett jobb. Kanske inte jätte bra betalt men alltid något. Och för mig som bor hemma så är pengarna bara en bonus.
Det gick faktiskt ganska bra tycker jag. Det var lite krångligt med kassan, med kortköp och så eftersom jag inte har jobbat speciellt mycket med det innan. Förra sommaren jobbade jag i en glasskiosk men där tog de endast betalt med kontant så det var ju inte samma sak.

Men vi får väl se hur mycket jag får jobba i bokhandeln, om det blir några dyra julklappar till familj och vänner. ;P

/Agnes

Kommentarer
Postat av: Krisse

jag vill också ha jobb avundsjuk >< men ingen vill ha mig! gråter :(

2008-11-23 @ 19:59:08
Postat av: Agnes

Krisse, du får väl söka jobb i småstan ;P Go for Glanshammar eller nått ^^

2008-11-23 @ 21:52:32
URL: http://livsoffer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0