Barnminnen på band.

Jag har precis kommit hem från Anna. Ååååååh det va super! Vi kollade på gamla band med oss som små. Vi spelade nämligen in en massa, när vi sjöng, dansade och lekte diverse konstiga saker. Kul är det iaf att ha kvar alla dessa band. ^^


Double-A!



The star pose ;P

Det råkar inte vara någon av er som vet om man kan föra över gamla inspelade videoband till dvd-skivor? Skulle så vara värt det!

Nej men nu ska jag sova var det tänkt. I morgon är det skola som vanligt och jag har inte gjort något plugg den här helgen alls känns det som. Mycket snack...

God natt
Agnes

Kommentarer
Postat av: Amanda

hej igen! :)



Kunde inte låta bli att kommentera, för jag vet hur roligt det är att hålla på med gamla videofilmer, vi har också mängder av roliga från barndomen hemma.



Det är egentligen enklare än man tror att föra över till dvd, men det underlättar såklart om man har lite hjälp från någon datorkunnig person som kan tråckla ihop det hela. ;)



det du gör är att du köper en liten adapter för några spänn bara, som du sätter på videoantennsladden. sen kopplar du in adaptern i en utav datorns uttag (det är här man kan behöva lite hjälp, jag hade som tur var en snäll pojkvän som hjälpte mig att fixa...) så att det som visas på videon går in i datorn.



det finns en massa bra och även gratis program som man kan använda sig av, där man spelar upp det som visas på banden i datorn. sedan är det bara att trycka på "spela in"i programmet på datorn, precis som på en vanlig video. sen har du en digital film istället för på band. :)



(det är enklare än det låter, jag är usel på att förklara, haha!) lycka till!

2008-11-19 @ 18:26:32
URL: http://novellskrivarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0